måndag 23 april 2012

Måndag hela veckan

Idag har det inte blivit många knop gjorda. Känns det som. Visserligen har jag jobbat från klockan 06 och sedan hela kvällen har jag varit på valpkurs. Jag kom hem tio i nio. En blir ganska trött av att stå utomhus och leka med en valp. Och promenera dit. Och hem. Det är nog för att jag inte hunnit med uppsatsen idag som det känns som jag inte gjort nåt alls. Aldrig kan jag vara helt nöjd. Alltid är det nåt jag inte hunnit.
Det är himla svårt att hinna med uppsatsen också. Jag behöver vara så fokuserad när jag skriver. Inte tänka på en massa annat. Eller vara trött och eländig. Det får helt enkelt bli resten av veckan som ägnas åt plugg. Det är konstigt det här med att skriva uppsats. När jag tänker på det, själva skrivandet, så känns det så himla tråkigt. Men när jag väl sitter där vid datorn och skriver och filar på texten så är det faktiskt ganska kul. I allra högsta grad intressant. Varför kan jag inte bara minnas det? Istället för att få ångest när jag tänker på den. Så himla dumt och slöseri med tid och känslor. Att skriva en uppsats i ett ämne jag gillar är ju ett roligt arbete. Det är i och för sig inte jätteroligt när jag kommer hem efter jobbet och är så trött att jag kan somna stående. Men en powernap och en kaffe fixar det mesta (och nåt med socker i!). Jag ska sluta upp med alla negativa tankar kring uppsatsen och tidsstess. Det är ju bara dumt. Inget blir ju bättre av det. Jag ska försöka tänka positivt. Det kommer ju att gå bra. Det har det ju gjort alla gånger innan.

Inga kommentarer: