måndag 16 april 2012

Lite häng vid havet


Eftersom att vi bor i en stad som ligger precis vid havet så är det viktigt för mig att Blixten ska gilla havet och vatten. Att han ska gilla att bada på sommaren. Just nu är han inte jätteförtjust, men de mesta vatten han stött på är ju regn och vattenpölar. De är ju inte de roligaste typerna av vatten.  


Idag tog jag och Daniel med lillvalpen till färjeläget för att träna lite. Så han blir vattenvan. Och lär sig att vatten är roligt och inte läskigt. Så han ska våga bada i sommar.


Det var en himla solig dag idag. Precis som det ska vara så att man inte fryser ihjäl av kalla havsvindar.


 
Blixten tyckte att vatten, det var helt okej. Lite spännande, lite roligt. Men en blir kall om tassen om en petar i det.


Själv tyckte jag mest att det var härligt att vara ute på en promenad. 


Jag hade mina gympaskor på. Som jag använt varje dag sedan jag köpte dem. Kanske borde ta det lite lugnt med dem i framtiden. En vill ju inte bli känd som "hon med gympaskorna".



*I rörelse*

3 kommentarer:

Anneli sa...

Härliga bilder :)

Österomberget sa...

Jag tycker att det är en märklig och härlig känsla att besöka typiska sommarplatser när det är ickessäsong för dem.

Den där sovande, vilande känslan tycker jag är magisk

Isabelle sa...

Härliga bilder! Älskar för övrigt din supersäkra utstyrsel. Du är skitsnygg!