måndag 9 april 2012

I'm going up the country, baby, don't you wanna go?


Idag var jag och Daniel så där nyttiga igen. Vi gick en långpromenad i förmiddags, som ledde oss ända ut på landet. Jag och Blixten ska nämligen börja på en valpkurs och jag ville veta var lokalen där kursen är ligger, innan jag ska knata dit imorgon. Vi gick genom skogen och hittade dit, men såg att det tyvärr inte finns några lampor i skogen. Ungefär precis som det aldrig brukar göra. I skogen. I vart fall så känns det inte jättekul att behöva gå hem efter valpkursen genom en mörk, mörk skog. Men det bekymret tar jag när det kommer. Ingen idé att oroa sig i onödan. Det finns nog inte så många monster i skogen nu för tiden.


I vart fall så tog vi en liten paus och fikade medhavda smörgåsar. Så himla gott. Och kaffe såklart. Allt smakar bättre i skogen. Det var himla fint väder också, solen strålade. Jag tror nästan jag fick lite solfärg.





Vi gick förbi åkrar och på grusvägar och förbi bondgårdar.





Vid den här ladan hade de en massa getter. De var himla fina och jag önskar att jag hade en liten get. Fast Blixten tyckte de var lite läskiga. Fast det är klart. Han visste väl inte vad de var för nåt. Då skulle kanske jag med vara rädd. 


I vart fall så gick vi ända hem till Daniels föräldrar och hade turen att få bli bjudna på lunch. Så himla bäst!
Nu är förmiddagen avklarad och bara eftermiddagen kvar. För mig kommer den att bestå av plugg och bara plugg.

2 kommentarer:

Vicky sa...

men gullevovve!

Lisa sa...

mysigt och eran hund är ju en utav de sötaste!