tisdag 24 april 2012

Flokus

Idag ska jag vara en duktig tjej och fortsätta på min uppsats. I alla fall lite. Jag har hällt upp ett glas vin och ställt en liten skål chips bredvid mig. Jag måste ju komma in i rätt mood. Rätt mood är himla viktigt förstår ni.
 Min kille står och lagar mat så snart ska jag ta en paus med mat och ett avsnitt Gossip Girl. Och sedan fortsätta skriva. Och sedan skriva lite till. Enda sättet att få nåt gjort är ju att faktiskt göra det. Inspiration kommer inte när en sitter och väntar på den. Den kommer när en börjar göra nåt. Börjar skriva. Annars kan jag få vänta hur länge som helst. Och det har jag helt enkelt inte tid med. Jag har ju en deadline att hålla. Så jag måste göra. Ibland är det bättre att bara skriva nåt, vad som helst, än att inte skriva alls. Sedan kan jag ju sudda bort och klippa ut och ändra mig. Skriva nytt och skriva till mer. Då har i alla fall processen börjat. Den kommer aldrig börja om jag inte gör nåt. Nu har jag visserligen kommit en bit på uppsatsen, men inte just på den här delen. Och alla delar måste ju skrivas.

Jag läste ett ord jag inte sett innan i senaste Elle, eller var det kan ha varit. Ordet var flokus. Alltså flow + fokus. Det är flokus som gör att saker känns bra och att det går framåt. Nu är det ju så att jag ska vara lycklig om jag har flow eller fokus. Att de kommer samtidigt, ja det vore ju hur fint som helst. Så nu väntar jag på det. Och längtar. Efter flokus. Ett chips till, sen kanske det kommer.

3 kommentarer:

Vicky sa...

här får du en utmaning av mig <3 http://vickys.se/?p=6779 kram fina du.

Anonym sa...

sv: ja, det var fint väder här med på eftermiddagen idag :).

Bella sa...

Tack så mycket! =) Vi var riktigt nöjda