söndag 29 april 2012

Ett foto i timmen - lördag

06.00 Klockan sex slutade jag jobba och gick hem och gick ut med Blixten. Han var väldigt pigg och jag var väldigt trött. Så jag efter promenaden somnade jag gott.



12.00 Och jag sov ända till lunch. Dock var jag fortfarande trött när jag vaknade och mitt hår var alldeles rufsigt. Jag fick skynda mig att klä på mig och springa ned på stan.

13.00 För jag var liksom tvungen att gå upp tidigt för jag skulle till Koordinaten. Och lyssna när Jonas Sjöstedt talade på ABFs hundraårsfirande! Jonas var bra och jag fick i mig en tårtbit och kaffe. Inte den mest stabila av luncher, men gott var det. 

14.00 Efter ABFs hundraårsfirande gick jag och Daniel till Systemet. Eftersom jag skulle jobba natt igen, så utforskade jag deras alkoholfria utbud. Det blev cider och ett mousserande vin. Briska var godast, den smakade bara massa päron. 

15.00  Jag var fortfarande trött och lade mig i sängen med Meredith och Grey's Anatomy. Men jag hann inte kolla klart på avsnittet. För jag skulle iväg igen.

16.00 Jag skulle nämligen till mormor och morfar på fika. Mamma och Göran och Daniel var också med. Samt båda hundarna, Blixten och Wille.  Vi satt på balkongen och jag åt drömmar. Alltså kakan.

17.00 Direkt efter vi varit hos min mormor och morfar så skulle jag, Daniel och Blixten iväg igen. Nämligen hem till Daniels föräldrar på middag. Fast egentligen var det Daniels syster, Emelie, som bjöd på middag, men hon bor hos föräldrarna. Fördrinken var alldeles rosa.

18.00 Middag! 

19.00  Jag var mätt och trött. Men jag hade i alla fall ett stort halsband på mig.

20.00 Klockan åtta gick jag och Daniel och Emelie och Christoffer på en promenad med Blixten. Vi gick i skogen och upp på ett berg och jag blev blöt om skorna. Men det gjorde inget, för det var en sån fin kväll. Alldeles vårigt i luften.

Och sedan blev klockan 21 och jag började bege mig mot jobbet igen. Men det har jag ingen bild på.

1 kommentar:

Lisa sa...

sv: ja verkligen! tack :)