måndag 30 april 2012

Don't you wanna dance? Say you wanna dance. Don't you wanna dance?


Jag har aldrig varit nåt superfan av Whitney Houston. Jag har, genom livet, liksom helt missat henne. Den enda låten jag tycker är himla bra är I Wanna Dance with Somebody, men den har jag heller aldrig lyssnat på direkt. Jag har bara dansat extra mycket när den spelats ute. Jag har ingen relation till Whitney. När hon dog så var det som att alla i hela världen var stora Whitney-fans och jag hade helt missat grejen.
Men igår såg jag Whitney-avsnittet av Glee. Och påmindes att hon ju faktiskt är himla bra. Så nu ska jag försöka lyssna in mig på Whitney Houston. Hundra år efter alla andra. Bättre sent än aldrig. Och It's Not Right, But it's OK minns jag faktiskt. Den gick hela tiden på MTV 1999 och på den tiden satt jag ofta som fastklistrad framför den kanalen. Så det är en låt jag faktiskt kan sjunga med till.



Inga kommentarer: