tisdag 3 april 2012

Bångstyrigt


Idag är min lugg bångstyrig. Det blir lätt så när jag går med blött hår i mössa. Men det var ju så kallt igår kväll. Hade jag skippat mössan hade jag frusit öronen av mig. Och det vill jag ju verkligen inte. Så då blir resultatet knäpp lugg idag. Den ligger liksom åt alla håll på en gång. För att väga upp luggen satte jag på mig ett blomdiadem. Så att folk kan titta på det istället för knäppluggen. Man får inte vara dum. Det gäller att avleda deras uppmärksamhet.

På tal om nåt annat så är jag helt dagvill. Jag förvirrar mig själv hela tiden. Jag trodde det var söndag igår och idag är jag övertygad om att det är onsdag. Men det är ju bara tisdag. Än så länge. Det blir lätt att dagarna inte spelar roll när man jobbar skift. Eftersom man jobbar alla dar i veckan och alla olika tider. Så det spelar ingen roll om det är måndag eller fredag eller söndag. Men i resten av livet är det ju ganska viktigt att veta vilken dag det är. Till exempel när jag har deadline i kursen som jag går. Då är det ju bra att veta att onsdag är imorgon och inte idag.