onsdag 11 april 2012

Är det vanligt eller händer det bara mig?

Jag vet inte om det är vanligt och händer alla, men mig händer det jätteofta att folk ringer fel till (konstig mening). Alltså, folk ringer ofta fel till mig. De söker nån annan och tror de kommit rätt och ringer upp flera gånger även fast jag med min snällaste röst försöker förklara att nu måste det blivit fel. De ger sig liksom inte. Eller så tycker de att det är jättepinsamt att det blivit fel och ber en massa om ursäkt. Eller så talar det in ett långt meddelande på norska om att det var länge sedan vi hördes och jag borde ringa upp. Det händer flera gånger i månaden. Jag vet inte om jag har ett nummer som är lätt att blanda ihop med andra eller om någon upptagen och social person mitt nummer innan. Störigt är det i alla fall. Ibland vet varken jag eller de att det blivit fel. Då kan det bli ett riktigt konstigt samtal. Felsms har jag fått också. En gång svarade jag som om jag visste vad de menade. Men sedan kände jag mig dum efteråt. Men jag är ju lite mesig på det sättet.
I vart fall. Idag tog jag tag i saken. Det ringde en man och talade in ett meddelande på mobilsvar. Och då kom jag på att jag ju bara har ett standardmobilsvar. Inte personligt liksom, med mitt namn. Så nu tog jag tag i det och spelade in ett mobilsvar (första gången jag någonsin gjort det, fick googla hur man skulle göra). Jag sade mitt namn, för- och efternamn, otroligt tydligt och med klar röst. Nu borde aldrig någon som inte söker just mig tala in ett mobilsvar.
Men vad jag ska göra åt alla felringningar, det vet jag faktiskt inte.

Inga kommentarer: