måndag 5 mars 2012

Weather girl

Jag är himla förtjust i väder. Av olika slag. Jag gillar när det är olika typer av väder. Jag gillar regn och snö och sol och åska och jag gillar allt däremellan. Jag gillar förändringarna. I somras när det åskade och blixtrade och hade sig en hel natt (när jag var vaken och jobbade) tyckte jag det var både läskigt och ganska så underbart. Vilt väder är häftigt. Och obehagligt. På samma gång.

De senaste dagarna har vädret inte varit särskilt vilt. Men det har varit fint ändå. Igår var det superdimmigt och jag tänkte genast på Sherlock Holmes och Baskervilles hund och dimmiga hedar. Dimma är detektivväder i min bok.



Idag var det helt annorlunda väder. Jag vaknade upp i ett Winter Wonderland. Frost låg över hela världen, solen sken och himmelen var klarblå. Träden såg ut som träd från någon vacker saga.


Det är därför jag älskar väder. För att det kan förändra världen över en natt.

Inga kommentarer: