tisdag 13 mars 2012

Tvär blåsa

När en är som jag och inte har något fast jobb, utan pluggar och håller på, så måste en antagligen söka sommarjobb. Det håller jag på med just nu (och har gjort ett tag). Ett ställe jag sökt på är en metallindustri (big surprise!) och där måste en gå på en hälsokontroll innan en kan få jobb. För att kolla synen och hörseln och så vidare samt att en inte tar droger eller nåt sånt. Jag var på en sådan idag. Hälsokontroll alltså. För i år måste alla som möjligtvis kommer erbjudas jobb gå på en kontroll. Jag har alltså inte blivit erbjuden jobb. Men jag kan kanske, möjligtvis bli det. Nån gång. Så jag gick i alla fall på kontroll. Där var jag tvungen att göra ett urinprov. För att se att jag inte knarkat. Urinprov är min svaghet i livet. En av dem. Jag kan inte kissa på beställning. Jag har en nervös blåsa som bara stänger av. Den krymper ihop och vägrar kissa. Och det hände såklart idag. Jag satt en kvart och försökte kissa. Sedan knackade sköterskan på dörren och frågade hur det gick. Dåligt, blev svaret. Hon var dock himla snäll och gav mig kaffe och en chans att bli kissnödigt. Jag kaffefikade en kvart och försökte verkligen bli superkissnödig. Jag tyckte att jag blev det. Så jag gick in på toan och försökte igen. Det kom inget. Men jag kände mig verkligen nödig. Men det kom inget. Det gick en kvart till. Sköterskan försökte hålla modet uppe och sade att jag kunde gå hem. Och bli kissnödig. Och  komma tillbaka senare. Så det gjorde jag. Gick hem. Drack massa vatten. Drack mer vatten. Blev kissnödig. Tänkte gå på toa. Kom på att jag måste hålla mig. Höll mig. Gick tillbaka. Och megakissade i den där jäkla koppen. En halv dag tog hälsoundersökningen. För att jag inte kunde kissa. Men himlars så bra det kändes när det var gjort.

Inga kommentarer: