torsdag 8 mars 2012

Torsdag och tapettankar


Idag är det torsdag morgon och vädret är alldeles grått, men vad gör det? I mitt huvud är det mönster som gäller. Jag går nämligen i tapettankar. I princip hela min lägenhet är vit. Det är vita väggar överallt, förutom i köket där det är grått. I förra lägenheten jag bodde var det också vita väggar. Nu har jag liksom tröttnat. Det känns inte "vitt och fräscht" längre, utan det känns som mentalsjukhusvitt. Ingenting för störa patienterna liksom. Så känns det. Och det känns tråkigt. Jag vill blir lite störd. Ha lite färg eller mönster (eller både och!) på väggarna. Men det är så otroligt svårt att veta vad man ska välja. Ska jag välja en dyr tapet eller en billig? Ska det vara massor av mönster eller bara lite? Ska det vara en stark färg eller neutral? Tapeten kommer ju att sitta uppe ganska länge och vi som bor i lägenheten ska ju leva med den, så vi måste ju gilla den. Men jag vill inte vara för feg och sedan ångra mig. Tröttnar vi kan vi ju alltid måla över den.


(Tapeterna kommer från Holmgrens och Rusta)





1 kommentar:

Elin-Alice sa...

Åh, jag minns att jag petade på den där påfågelstapeten när jag var på Rusta en gång förra året (för att köpa något helt annat). Över huvud taget är fågeltapeter det allra finaste, tycker jag.