onsdag 14 mars 2012

Kiss the Girl

Jag såg precis senaste Cougar Town (grymt avsnitt förövrigt, Scrubs-reunion och allt!). Där sjöng The Worthless Peons den klassiska Disney och The Little Mermaid-låten Kiss the Girl. I den svenska versionen av Lilla Sjöjungfrun så heter ju låten Ta en kyss. Jag har aldrig tänkt på det innan, men det är ett ganska hemskt namn/fras. Inte för att Disney-filmer är kända för att vara jämställda eller så, men varför göra det ännu värre i den svenska versionen? Ta en kyss, liksom. Stjäl den från henne, det spelar ingen roll om hon vill. Ta den bara. På na.



En annan sak som slog mig den här morgonen (ja, många saker har slagit mig) är att tusan så bra alla de gamla Disney-låtarna är. De sitter liksom fast långt in i mitt huvud och jag bara måste sjunga med och dansa. För att jag lyssnade så mycket på dem när jag var liten. Och tittade på filmerna.

Inga kommentarer: