tisdag 14 februari 2012

Varning för gnällblogg

Inatt har min sambo jobbat natt, vilket betyder att han idag sover halva dagen. Dock vill inte vår lilla hundvalp acceptera detta. Han brukar få sova med oss och vara i sovrummet, men när Daniel ska sova efter ett nattskift så vill han verkligen sova ut och inte ha en liten valp som slickar honom i ansiktet. Så nu på förmiddagen är dörren till sovrummet stängd. Det är detta som frustrerar lilla valpen något otroligt. Han står vid dörren och piper och krafsar och jag kommer och skäller på honom och han går till köket där jag sitter och pluggar. Och efter ett tag börjar han igen med pipandet och dörrkrafsandet. Och jag skäller på honom. Och han går till köket där jag är. Och sedan börjar det hela om igen. Otroligt irriterande när jag försöker läsa Jane Eyre. Samtidigt tycker jag så synd om lilla Blixten för han fattar ju inte varför han inte får vara i sovrummet, som han brukar få vara i. Han vet att hans husse är hemma, men han får inte vara med honom. Och detta gör hans lilla valphjärta jätteledset.
Just nu ligger han och ser ledsen ut på en kudde i köket. Men det är så otroligt störigt när han piper och kräver uppmärksamhet. Jag önskar att vi hade fler dörrar i lägenheten. Så att jag och Blixten kunde vara i köket med stängd dörr. Då skulle han ju inte kunna krafsa på sovrumsdörren, som är den enda dörren i lägenheten förutom ytterdörren och toalettdörren, men att stänga in mig och Blixten i badrummet känns inte som ett alternativ.

1 kommentar:

Anonym sa...

Köp ett litet staket och ha i köket.