torsdag 9 februari 2012

Två saker

Två konstiga saker hände idag. Den första var att jag bar min tröja ut och in. Jag vet inte om det någonsin har hänt innan. Jag kan inte minnas det i alla fall. Inte en hel dag. Jag märkte det inte förrän min kille kom hem och påpekade det. Tur att jag inte hade något viktigt för mig idag. Det hade ju potentiellt kunnat leda till en pinsam situation. Men jag hade ju absolut inget speciellt viktigt för mig. Faktum är att jag inte ens orkat vända tillbaka tröjan. Jag ska ju ändå ta av den när jag ska lägga mig och sova. Det är en himla bra grej med att plugga distans. Man kan sitta och vara aktiv och viktig i kursforumet, och se ut som en slashas om man vill.
   

 Lite såhär såg resten av mig ut (jag har även en underkropp. På den var det ett par jeans): 


Den andra mycket konstiga saken som skedde idag var att telefonkatalogen dök upp i brevlådan. Jag visste inte ens att de användes längre. Jag har inte tittat i en telefonkatalog på en herrans massa år. Är det någon som gör det? Det känns himla miljöovänligt att skicka ut en massa tjocka telefonkataloger som ingen någonsin tittar i. Folk använder väl internet liksom. Jag blev mycket chockad när jag såg katalogen i brevinkastet. Dock sparade jag den. Ifall den behövs. Man vet aldrig. På baksidan stod numret till SOS Alarm, det vill säga 112. Ifall någon glömt. Det är ju ett svårt nummer att minnas.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Svar: Åh, jag har inte sett den, men jag har en bild framför mig med Zach Braff i en skjorta som matchar en tapet - är det den scenen?

Helena - barnvakt på Lidingö sa...

jätte fin sjal!