lördag 25 februari 2012

Spring is coming


Igår var det strålande väder. Hur kan man något annat än att älska detta? Det är ju så härligt. Isarna smälter och jag får solen i ögonen. Igår hade jag inte vantar på mig en enda gång. Och jag är en kallis, så det betyder att det var ganska så många plusgrader. Jag önskade att jag tagit på mig en tunnare jacka, för jag blev megavarm i den jag bar.
Det har bildats stora sjöar på gräsmattorna här i staden. Änderna har fått jättemånga nya ställen att bo på, de slipper trängas i sin vanliga damm. 
Nu ska jag ge mig ut i det här härliga vädret igen. Jag hoppas det blir lika fint som igår. Jag ska ta med Blixten på äventyr. Det behövs ju inte så mycket när man är valp, det mesta är skoj, så jag tänkte att vi skulle möta upp min mamma och Wille så att de små liven får chans att hundleka lite.