tisdag 7 februari 2012

Sov du lilla videung


Jag har börjat med en sådan himla dålig grej, nämligen att sova länge på morgonen. Eftersom jag pluggar distans så har jag ju ingen direkt anledning att gå upp tidigt. Och det är ju så skönt att sova extra länge. Speciellt när jag har en mjuk liten valpkropp bredvid mig, som sover djupt. Då har jag liksom ingen lust att gå upp. Idag vaknade jag 9, men låg kvar i sängen och surfade på mobilen och valpmyste till 10. Helt onödigt egentligen. Men ändå. Så värt. Så nu äter jag frukost. Klockan 11. Det är inte okej, men så himla skönt. Förra terminen jag pluggade, det vill säga i våras, för ett år sedan, gick jag upp typ 7-7.30 varje dag. Det är egentligen det jag tycker är bäst. Jag är mest effektiv på morgonen och förmiddagen, så om jag missar de värdefulla timmarna, kommer jag liksom efter i mitt egna schema. Men nu tänker jag äsch, det kanske bara är ju i hela livet som jag kan sova hur länge jag vill på morgnarna och ändå klara av plugg/jobb. Så jag fortsätter. Utan att skämmas. (Och så tar jag igen allt plugg på kvällen istället.)

1 kommentar:

Amanda Jonsson sa...

Svar: åhja, visst är den. hittade den i ett skåp här hemma tillsammans med flera andra loppisfyndade serviser! :')