söndag 12 februari 2012

Söndagskväll

Tidig söndagskväll och jag är så himla trött. Att åka till Stockholm och kalasa en kväll och sova över och åka hem igen gör mig trött. Jag är inte van att sova så lite. Jag är van att sova länge, sova ut. Inatt fick jag bara några timmars sömn och då är det knappt jag orkar. Men det är värt att vara lite trött ibland, när jag hade det så roligt igår. Och idag gjorde jag något som jag aldrig gjort tidigare, nämligen åkte tunnelbana alldeles själv. Japp, första gången. Men det gick det med. Är man lantis så är man. Här finns liksom ingen tunnelbana. Här finns inte ens rödljus. Så att åka till storstan är en big deal. Jag blir alltid lite överväldigad av allt folk och alla hus överallt. Själv skulle jag aldrig vilja bo i Stockholm. Även om det är en väldigt vacker stad. Men den är alldeles för stor för mig. Jag trivs bäst i småstan jag.

Inga kommentarer: