fredag 24 februari 2012

Recycled denim


 Den här kjolen som jag har på mig idag är nog det äldsta plagget i min garderob. Alltså, inte om man räknar second hand/vintage-plagg, men plagg som jag har använt längst. Den här jeanskjolen sydde nämligen min pappa till mig när jag gick i högstadiet. Det vill säga drygt 10-12 år sedan. Den är gjord av gamla jeansbyxor.
Jag använde den väldigt intensivt under en period då den var nygjord, men på senare år har jag knappt använt den alls. Jag har inte gillat längden. Men jag har aldrig gjort mig av med den. Den har känts för speciell för det. Och tur är väl det. Nu älskar jag den här längden på klänningar och kjolar igen. Under knä/vadlångt är grejen. Det tyckte jag för 10 år sedan också. Jag älskar hur allt kommer tillbaka i cykler. Efter 90-talets tajtsbonanza trodde jag aldrig någonsin att jag skulle använda leggings eller tajts igen, men ack så fel jag fick.






Inga kommentarer: