måndag 27 februari 2012

"I'm sorry, I'm sorry, I'm freaking out"

Det var en bra gala inatt, tycker jag. Helt lagom. Nu känner jag ett stort behov av att se The Artist. Mest på grund av den lilla hunden. Alla filmer borde ha en söt hund med. Som går upp på scenen när filmen vinner pris. Hundar är helt enkelt bäst. Tyvärr vann ju inte Michelle Williams, så som jag hoppades. Men vacker som en dag var hon. Jag gillade Emma Stone också. Hon var presentatör och var både dösnygg och himla rolig på scen. Hon är verkligen en favorit hos mig. Jag gillar ungefär alla hennes filmer. Båda de damerna bar rött. Hellånga, helröda klänningar. Dock lite olika nyanser, men ändå. Rött. Snyggt.



Meryl Streep vann priset som jag tyckte att Michelle Williams borde fått, det vill säga Actress in a Leading Role. Jag har inte sett The Iron Lady, men jag kan tänka mig att Streep var bra. Det brukar hon ju vara. Hon var helt klädd i guld igår, likt en Oscarstatyett. Ganska vackert, tycker jag.
Williams kom till galan med hennes bästa vän, skådespelaren Busy Phillips. Som är med i Cougar Town. Som jag älskar. Jag älskar när folk jag gillar/beundrar gillar varandra. Det blir liksom extra kul då. 


Många damer bar ljusa klänningar. Shailene Woodley från The Descendants var en av dem. Hon är ung, född 1991, och de amerikanska klädkommentatorerna tyckte hon såg gammal och ganska ful ut (även om de inte sa det rätt ut). Jag tycker hon var himla snygg i sin långa, vita klänning. Även Rooney Mara bar vitt. Henne gillade kommentatorerna inte heller. Det "pågick för mycket", tyckte det. Med luggen och klänningens form. De sade att hon är ung och kommer lära sig klä sig när hon blir äldre. Men jag håller inte med alls. Jag gillar hennes skarpa lugg och klänningen med annorlunda skärning. 


Vad gäller tacktal så gillade jag Octavia Spencers. Hon vann för Actress in a Supporting Role i The Help. Hon var chockad och glad och alldeles, alldeles överväldigad. Men skötte det med stil. Sånt är alltid kul att se.

Inga kommentarer: