onsdag 15 februari 2012

The Big Year

Jag är väldigt lättpåverkad. Så efter att jag såg The Big Year härom veckan, så vill jag nu bli fågelskådare. Köpa en knallgul jacka som Owen Wilson och ge mig ut i skogen med en kikare. Det verkar vara en himla mysig hobby. Filmen är, vad jag förstod, halvbaserad på verkliga händelser. Dock är det mer än en hobby för karlarna i filmen. De ska nämligen göra ett "Big Year", det vill säga se så många fåglar som möjligt på ett år. I vilket i princip betyder att det enda du kan göra det året är kolla på fåglar. Kenny Bostick (alltså Wilson) har rekordet, men Brad (Jack Black) och Stu (Steve Martin) försöker slå det. Jack Black och Steve Martin tillhör inte mina favoritskådisar, men de är ganska bra i den här filmen. Liksom vanliga, och inte så överdrivna. Inte så mycket komiker som de kan vara. Även om filmen i sig är trevlig och lite rolig.
Jag ska ta mig tusan leta upp någon gammal kikare någonstans och ge mig ut i skog och mark och kolla på fåglar. Jag kanske ser nåt superovanligt och blir fast. Vem vet?



Kolla bara så mysigt man kan ha det när man är fågelskådare. Sitta med en ny vän i högt gräs och skratta och vänta på en endaste liten fågel.


(Bilderna kommer från imdb.com)

Inga kommentarer: