fredag 13 januari 2012

Too school for cool


Idag kom all den litteratur jag beställt till vårens kurs (förutom en bok, tror jag). Så himla kul. Jag har skrivit in schemat och allt jag ska göra i min kalender, älskar att ha det uppstyrt och ha ordning och reda. På måndag morgon drar kursen igång. Två delkurser går parallellt. Literature Theory och Linguistics samtidigt. Men det ska vara bli skoj. De är två av mina favoritämnen. Första veckan ska jag läsa The Turn of the Screw och Heart of Darkness. Det ska bli så himla härligt att gräva ned mig i böcker och analyser kring de böckerna. Bara ligga och läsa och ta anteckningar en hel dag. Helt perfekt att göra en gråkall januaridag. Med en liten varm hundvalp bredvid.

5 kommentarer:

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Åh så intressant det låter med de där kurserna och böckerna.

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Och tack så jättemycket för din kommentar om mitt smycke, jag blev jätteglad :)

Lena sa...

Ja visst var de fina! =)

Ska också börja gräva ner mig i skolböcker nu. Ska bli riktigt skoj!

Johan Persson sa...

Heart of Darkness analyserade vi ju med Falkan!

Kajsa sa...

Johan:
Jag vet! Halva jobbet redan gjort liksom! Superbra med böcker man redan läst!!