måndag 9 januari 2012

Tell me about it, stud

Igår såg jag Grease (för kanske hundrade gången). Modeinspirationen i den filmen är så himla stor. Jag minns att jag tyckte samma sak den allra första gången jag såg den. Någon gång på mitten av nittiotalet. Att alla kläder är så fantastiska.
Femtiotalet (då ju filmen utspelar sig) är verkligen en klassisk modeperiod och kommer nog aldrig gå ur tiden. Allt är ju så himla snyggt!

Nu vill jag verkligen ha Dannys supercoola skinnjacka.

Och en vadlång kjol, kanske solgul, persikofärgad eller helt enkelt bara en klassisk svart. Vadlångt känns som en perfekt längd den här vintern. Och även fram i vår såklart.

Skinnjackor! Jag har verkligen fått det på hjärnan. Kanske för att jag aldrig haft nån. Det är ju så himla snyggt! I vår måste jag införskaffa en snygg (fejk)skinnjacka.

Kenickies boots i den här scenen är ju dösnygga. Och tajta jeans. Supersnyggt. Och det påminner mig om att jag gärna skulle ha ett par tajta jeans, de som bor i min garderob är totalt håliga och sönder.

Rizzos svarta fodral är också så himla snyggt. Sån bra klänning att äga, passar både till vardag och fest och den är ju faktiskt ganska stencool.

Fast allra snyggast är ju Sandy i sista scenen på nöjesfältet. När hon "förvandlats" till cool brud i snortajta byxor och skinnjacka. Och röda accenter i och med läpparna, naglarna och skorna. Klassiskt snyggt.


3 kommentarer:

maja. sa...

ja visst är dom!

åh Grease var längesen.

Anonym sa...

Jag håller med dig! Det var riktigt länge sedan jag såg den filmen men nu blev jag sugen på att se den igen. :)

Anonym sa...

Åhåh, Grease!! Kärlek, alltså.