onsdag 11 januari 2012

Så man vet vems nycklar det är


Nu har jag äntligen satt min fina Kajsa-nyckelring på min nyckelknippa. Jag fick den av min pappa som köpte den i Brasilien. Jag tycker den är superfin. Även fast det nästan ser ut som att det är ett s innan j:et. Men det är svårt att gå från a till j i skrivstil. Jag minns att jag fick jobba mycket med det i skolan när vi skulle lära oss att skriva fin skrivstil. Och sedan är ju inte Kajsa det vanligaste namnet i Brasilien direkt, så jag tycker den gamla gubben som gjort nyckelringen har gjort ett himla bra jobb.
Den andra nyckelringen jag har på min knippa har jag köpt på Astrid Lindgrens Värld när jag var typ åtta eller nåt. Den har alltid suttit på mina nycklar. En gång tappade jag bort hela min nyckelknippa, och med det den fina Snickerboa-nyckelringen, men jag fick tillbaka den ett par år senare. Det var någon som hittat den och lämnat in den till Polisen. Så himla snällt! Så nu är min nyckelknippa komplett.

2 kommentarer:

Jessica Limont sa...

Svar; ja men eller hur?! Hon har en fantastisk röst!

lovisa/polichinelle sa...

Åh! Charmig!