onsdag 4 januari 2012

Laga italienskt: Cannelloni

Jag har ett nyårslöfte, eller nyårsmål, för 2012, nämligen att laga mer ny och rolig mat och särskilt italienskt. Jag har nämligen en kokbok med italiensk mat och jag alltid tänk att allt i den ser så gott ut och att det skulle vara roligt att laga det. Men jag tar mig aldrig tid. Så nu ska jag göra det. Ta mig tid. Laga mer italienskt.
Jag började redan med middagen tidigare ikväll. Jag lagade kycklingcannelloni. Det kändes som ett bra sätt att börja på. Ganska så enkelt och antagligen sjukt gott. Och det blev det. Gott, alltså. Och enkelt med, för den delen.



(Kokboken jag använt är "Smaker från hela världen: Italien" från Allt om mat, som jag tror att man fick med om man köpte Expressen för ett par år sedan, så ingen lyxig kokbok direkt, men ändå väldigt god mat)

2 kommentarer:

Beatrix sa...

åhåå! cannelloni är ju inte dumt alltså. hade jag nästan glömt bort. :)

Helly sa...

Ja man borde verkligen laga mer mat, är urdålig på det. Ingen inspiration eller nåt. Och orkar inte laga för avancerat. Canneloni är ju dock gott och enkelt! Kanske blir morgondagens middag! ;)