fredag 6 januari 2012

Laga italienskt: Bondsoppa med kål och bönor

Min matresa fortsätter. Idag blev det soppa, som jag åt till både lunch och middag och det finns fortfarande massor kvar. Men gott var det. Ungefär det som syns på bilden var i, plus bacon. Fast egentligen skulle man använt lufttorkad skinka, men bacon fanns hemma så det fick bli det. Och palsternacka skulle inte vara i egentligen, men det fick åka med ändå. Savojkål har jag aldrig tidigare använt så det var kul att det var med i receptet. Det är ju lite därför jag gör det här. Laga en massa ny mat. För att prova nya saker och ingredienser och att prova nya rätter. Att bryta mig ut från matmönster och uppleva lite mer.



(Kokboken jag använt är "Smaker från hela världen: Italien" från Allt om mat, som jag tror att man fick med om man köpte Expressen för ett par år sedan, så ingen lyxig kokbok direkt, men ändå väldigt god mat)

3 kommentarer:

Ronette sa...

sv: tack så mycket och detsamma! ditt lilla matprojekt verkar spännande :O

Madeleine sa...

låter och det ser väldigt gott ut!

Tess sa...

Mums!