onsdag 18 januari 2012

Jag går bananas

Idag blev jag trött på de mintgröna naglarna och målade dem gula istället. Det enda gula lacket jag har är Going Bananas från H&M. Det ser ut så här. Dock har jag aldrig riktigt gillat det. Men jag ger det en chans till. Gula naglar i sig är ju ganska snyggt, men det är något med det här lacket. Det är alldeles för flammigt. Nu har jag målat tre lager och det är fortfarande ojämnt på sina stället. Lacket är ursvårt att få snyggt på nageln. Men färgen gillar jag ändå. Och att det är aningen skimmer i. Gult är en ganska svår färg, och är ju känt för att vara fult, men jag tror att det kan vara min nya favoritfärg. Den kommande vårens färg. Gult är snyggt! Jag är himla sugen på att använda mer gult. Kanske en väska eller en snygg tröja i rätt nyans. Och inte senapsgult, utan klart solgult. Så fint, ändå.

6 kommentarer:

Lin sa...

ÅH, nagellack är verkligen min favoritgrej! Jag har också ett par nagellack från H&M och de är rätt flammiga överlag... Fast de fastnar bättre om man kör ett lager med "grundlack" först! Haha, det här är rena vetenskapen. Och kör på solgult. Verkligen en fin färg!

Linnéa sa...

Oj då. Lyckades skicka min kommentar utan namn. Jaja, nu vet du vem...

Teresa sa...

I love it! färgen är så krämig på något vis :)

Chula sa...

Vi verkar gilla lika; färgglada naglar, Sveriges mästerkok och svart-och vitt-randigt är ju bara bäst! :)

MIKAELA BJARVE sa...

gult är så fint! jag har köpstopp på gula kläder dock, har två väskor, en halsduk och massa annat ;)

Lisa sa...

tjusigt lack!