tisdag 10 januari 2012

Husdrömmar

Idag gick jag en långpromenad med grabbarna (alltså hundarna). Jag känner mig extra duktig när jag gör det och det är jämngrått väder och minusgrader. Det känns liksom som jag är duktigare då, än om det är en vacker, solig dag.
I alla fall, så gick vi en lite annan promenadväg. Vi gick bland massa villor. Och jag tänker att det skulle vara himla fint att bo i en villa. Helst en stor gul en, med en fin tomt, där man kan fira midsommar och jul. Och det finns plats för alla vänner och hela stora familjen.






Och sedan tänker jag att jag nog inte borde titta så mycket på Ecsape to the Country. Allt jag tänker på är hur mysigt det skulle vara att bo i ett gammalt hus med en vedspis och ett stort farm kitchen. Fast i drömmarna ska ju huset ligga på den brittiska landsbygden. Men samtidigt vara jättenära till en storstad. Så man kan få det bästa av två världar. Alltför långt ut på landet vill jag minsann inte bo.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Eller hur!!! Deras kök är så himla mysigt och fint :)

elin sa...

Re: ja den är så himlahimla fin!

Mia sa...

Hahaha, jag gillar också det programmet. Det borde komma med en varning faktiskt.