torsdag 19 januari 2012

Frukost på ett berg


 Idag började dagen på bästa sätt. Jag, Daniel och Blixten gick ut på en långpromenad i skogen och åt frukost på ett berg. Så mysigt. Och så skönt att gå en långpromenad på morgonen. Det var jättehärligt, soligt väder och temperaturen låg runt nollan. Jag hade te i en termosmugg och de bästa kängorna på fötterna.
Det är något speciellt med att äta utomhus. Allt smakar liksom godare. Även om det bara var smörgåsar och te, den här gången. Jag älskar att äta mat utomhus.  Någon gång ska jag ta mig tusan ta med en engångsgrill och grilla lite korv. Så himla gott det skulle vara. Fast då får det gärna vara några plusgrader till. Så man kan sätta sig ner utan att bli iskall i rumpan. Så man kan vila lite utan att bli frusen. Om någon månad eller så.










2 kommentarer:

Vicky sa...

vilken himla bra start på dagen.

nicolina sa...

så vackert!