lördag 21 januari 2012

En lördag


Vilken himla bra lördag jag har haft än så länge! Lördagar är ju ofta härliga dagar. Just den här dagen började med att jag gick en långpromenad med min mormor och hundarna. Över en timme var vi ute i kylan, så härligt! Vi träffade en enda person. Det är inte trångt med folk ute kyliga lördagsförmiddagar direkt. Efter det kom jag hem och pluggade lite. Jag håller på med en litteraturanalys just nu. Klockan ett var jag och Daniel överbjudna till mormor och morfar på lunch. En rejäl lunch med revbensspjäll, potatis, morötter och en stor sallad. Så himla gott! Hemma hos dem var även min morbror och min lilla kusin, Alma. När vi drack kaffe efter lunchen kom mamma och Göran förbi, så vi pratade lite med dem också. När kaffet var urdrucket gick jag, Daniel, mormor och Alma över gården hem till oss och drack ännu lite mer kaffe. När de gått hem somnade Daniel (han ska nämligen jobba natt inatt och då får man eftermiddagsvila). Det var bara bra för då fick jag ytterligare en chans att plugga. När klockan började närma sig 18 gick jag en till promenad med Blixten. I 45 minuter var vi ute. Det snöade som tusan på oss, men det var mest mysigt. Vi gick förbi två restauranger där folk satt och hade det trevligt och åt middag och vi gick förbi villor där de boende förberedde lördagsmys. När jag är ute och går är jag en riktig fönstertittar, jag älskar att kika in i hus och fantisera om hur människorna därinne har det.
I alla fall. Nu är jag hemma igen. Och har diskat ett stort diskberg. Så nu ska jag laga middag och förbereda vår egen lördagskväll här hemma. Så himla bra lördag ändå!

1 kommentar:

Spanienfrugan sa...

Oj vad du har promenerat idag. Så skönt!