lördag 17 december 2011

Super Sale

Monki har dragit igång sin stora rea och det slog mig att detta blir första gången på flera år som jag inte kommer att strosa runt i en Monkibutik och reafynda. Det kändes lite sorgligt på nåt sätt. Där jag bor nu finns nämligen inget Monki. Visserligen har de ju en webshop nu, vilket är fantastiskt bra, men det är ändå inte samma sak.
Jag älskar ju Monki och, framför allt, deras rea. Den bästa rean i Sverige. Monki kör på med pangpriser direkt, typ 50% och uppåt från början. Inget meseri med 20% och liknande som vissa butiker kör med. H&M är ju superexemplet på en kedja som kör med dålig rea. Den börjat alltid jättemesigt och sedan måste man vänta flera veckor om man verkligen vill fynda. Att hitta någonting nedsatt med 20% är liksom inget superfynd.
Nej, tacka vet jag Monki.



3 kommentarer:

Elvira sa...

Jag håller verkligen med, Monki har riktigt bra reor!

Jennsans sa...

Monki har dom bästa reorna! Inga töntiga erbjudanden där inte, utan rejäl utförsäljning! Oftast så hittar man sin storlek också :)

Embla sa...

Åh monki har verkligen bästa rean!!