måndag 5 december 2011

Lucka 5 - Berätta om vem du var för ett år sedan

För ett år sedan, alltså december 2010 var jag nog ganska lik mig själv som jag är nu, idag. Men också så himla olik. Otroligt olik. Eller kanske inte jag, så mycket som mitt liv. Det har förändrats.
För ett år sedan pluggade jag engelska. På distans. Jag satt mest framför datorn hela dagarna. Eller så läste jag böcker. Och sedan analyserade jag dem. Och diskuterade. För ett år sedan bodde jag i Malmö. I en helt annan lägenhet än jag bor i nu. I en helt annan stad. Men jag längtade lika mycket efter julen. Det gör jag varje år.

I december för ett år sedan var det snö under mina fötter. Jag gick på stan och handlade julklappar. Jag gick på mina promenader alldeles ensam. För ett år sedan var jag inte matte till världens finaste valp. För ett år sedan kunde jag inte ens föreställa mig att mina hunddrömmar skulle bli verklighet.

För ett år sedan gick jag flera olika studiecirklar. Och jag gick själv. Jag som är så blyg. Jag vågade. Jag sade ja, för det lät ju så spännande. Och jag ville ju. Så jag gick på studiecirklar. Själv. Det var för ett år sedan som jag började mitt projekt att bli modig. Att säga ja, istället för nej.

För ett år sedan hade jag ungefär samma frisyr som jag har nu. Men en helt annan hårfärg. Nämligen min naturliga färg. Den färg som inte sätt dagens ljus på många, många år. Den har jag inte längre. Jag färgade över den med morotsrött. Och nu är jag en blekt blondin igen.
För ett år sedan var jag på god väg att bli den jag är idag.

1 kommentar:

Mia sa...

Jag älskar såna här inlägg. Att se bakåt, att se vart livet fört en.