måndag 26 december 2011

Lucka 24 - Berätta om fem fina saker som har hänt under den här decembermånaden

(Okej, här kommer lucka 24 i Julkalendern. Ett par dagar för sent, men så är det ibland.)

- Jag har träffat massor av mina släktingar och vänner, på grund av julfirande och dit hörande hemfärder och sammankomster. Mycket roligt! Jag älskar att träffa min släkt, kanske just för att det sker så sällan.

- Det snöade! Men bara ungefär två dagar och det var plusgrader samtidigt, så det låg inte kvar så länge. Men ändå. Snö. Fint. Idag var det 10 plusgrader och solsken, så nu har jag drabbats av extrem vårlängtan. Tyvärr är det ju fortfarande december, så det är ju ett tag kvar till våren.

- Jag och Daniel är hundvakter och kommer därmed att ha två hundar att ta hand om de närmsta tre veckorna. Ganska så mysigt faktiskt, även om promenaderna blir lite mer komplicerade. Som när en av dem vill kissa och den andra vill gå, eller när de drar åt olika håll så att jag står med armarna i rak linje ut från kroppen mitt på gångbanan med en hund på varsin sida av vägen.

(Hundar)

- Jag har klippt mig! Jag älskar att klippa håret och få en ny frisyr, men jag gör det ganska sällan, så det är en mycket fin grej som hänt.

(Nyklippt)

- Den sista fina saken har inte skett än, men den kommer ske. På lördag. Då är det nämligen nyårsafton och jag älskar nyårsafton. Då ska jag umgås med några av de bästa människorna jag vet, dricka bubbel, äta massa god mat och bära min snygga blekrosa långklänning. Det kommer bli en hejdundrande kväll. Det brukar mina nyårsaftnar alltid vara.

Inga kommentarer: