söndag 18 december 2011

Lucka 18 - Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör

Jag kan inte bara välja en plats. Jag vill ju egentligen åka till massor av olika ställen. Men om jag bara ska välja ett ställe, så väljer jag ett helt land, USA. Ja, jag vill åka till Amerika. Det landet som jag har sett på TV och film i alla, alla år men aldrig besökt. Dit vill jag verkligen åka någon gång. Se hur det är på riktigt. Jag vill se allt. Jag vill se de hippa storstäderna och jag vill se de white trashiga småstäderna. Det roligaste skulle ju vara att bila runt eller åka tåg precis överallt.




Jag vill vara där i månader och se alla sevärdheter och äta på små flottiga diners och shoppa i alla affärer som inte finns i Sverige. Jag vill se New York och Boston och Seattle och Chicago och Washington och Las Vegas och San Francisco och New Orleans och klippiga bergen och Grand Canyon och ungefär allt annat.



Jag vet att jag kommer att åka till USA en dag. Så kommer det bli. Jag bara måste.

(Bilderna kommer från weheartit.com)

1 kommentar:

isabelle sa...

Du MÅSTE åka till usa! Och glöm inte L.A, jag lovar att du inte skulle bli besviken. Världens bästa stad!