lördag 17 december 2011

Lucka 17 - Berätta om hur en perfekt dag ser ut för dig

En perfekt dag skulle börja med att jag blir väckt av Blixten. Han slickar mig i ansiktet och buffar på mig med sin lilla kropp. Vi går ut på en morgonpromenad och jag märker redan när jag tittar ut genom fönstret i trapphuset att det är perfekt väder ute. När vi kommer in har Daniel redan gjort i ordning frukosten. Frukost är mitt bästa mål, så jag äter hur mycket som helst. Ägg och yoghurt och smörgås och juice och kaffe.

Sedan tar jag på mig min finaste klänning och har en jättebra hårdag, håret ligger redan precis som det ska. Vi går ut igen och går en långpromenad till skogen och Femöre med Blixten. Är det sommar så badar vi kanske. Ja, det gör vi nog. På väg hem igen så äter vi lunch på ett kafé.

Väl hemma, så bättrar jag på sminket lite, det blev ju förstört i vattnet. Mamma kommer hem till mig och Daniel för en kopp kaffe och har med sig Wille, så att Blixten får leka och busa. När mamma har gått så kommer våra vänner Johan och David hem till oss, och så åker vi alla ned på stan och handlar till middagen. Vi lagar mat allihopa tillsammans, och står och trängs i köket. Jag dricker ett glas prosecco och ansvarar för salladen. Fetaost och morötter ingår i den. Bland annat.

När vi har ätit klart så kommer en hel drös andra vänner hem till oss för en drink och sedan cyklar vi allesamman ut i sommarkvällen. Slutligen hamnar vi på Jogersö där det grillas korv och nattbadas.

Ungefär så skulle min perfekta dag se ut. Egentligen inget speciellt, bara en massa finfina vardagsliga saker som sker på en och samma dag.

2 kommentarer:

ELINFELICIAS- en blogg om allt och ingenting sa...

låter som en underbar dag! :)

Tess sa...

hehe låter som mig! Kan också nästan äta hur mycket frukost som helst, det är så himla gott & underbart!