fredag 16 december 2011

Lucka 16 - Berätta om hur du var när du var liten

När jag var liten såg jag ut ungefär såhär:

Här går jag i lekis. Japp, så hette det förr. Ingen "nollan" eller förskoleklass. Bara lekis. Där var man 5-6 år tror jag.


Här går jag nog i ettan ungefär, och är tjusig i Walt Disney-tröja. De var mycket populära. Såhär långt hår har jag nog inte haft sen dess.


Det här är fortfarande på lågstadiet. Jag är 90-talssnygg i för stor jeansskjorta.


Här hoppar vi många år framåt. Till högstadiet. Kan till och med vara på skolavslutningen i åttan. Men jag är ändå ganska liten.

När jag var liten så var jag ganska glad och ensam och ängslig och osäker men ändå himla trygg i vem jag var. Det har jag alltid varit. Även om jag inte alltid gillat det. Jag har alltid levt mycket i mitt huvud och tänk och fantiserat mycket. Det gör jag fortfarande.

Inga kommentarer: