tisdag 13 december 2011

Lucka 13 - Berätta om din favoritsak i ditt hem


Det är ju ursvårt att välja bara en favoritsak. Jag älskar nästan allt jag har i mitt hem. Det är ju därför jag byggt mitt hem med just de sakerna. Men om jag ska välja favoriterna så måste det bli de här två; min bästa spegel och min fina gamla byrå.
Båda två har stått i mitt så kallade flickrum hemma hos pappa. I Malmö bodde de aldrig (de stod kvar hemma hos pappa då) utan de fick följa med mig hem i höstas, när jag flyttade till lägenheten där jag bor i nu. Båda två har jag (för många år sedan) grävt fram ur pappas klädkammare. Så mycket bra saker man kan hitta där. De står i mitt sovrum just nu. I byrån bor mina underkläder och mina toppar som inte behöver hänga i garderoben. Både spegeln och byrån är riktigt gamla, spegeln har tillhört min pappas mormor. Och det är därför jag gillar dem så mycket. För att de har så mycket historia. De har varit med så länge. Den bästa typen av möbler är gamla möbler, möbler med historia. Ett extra plus får de ju för att de är så himla snygga.