tisdag 20 december 2011

Idag...

Idag har jag ätit hur många clementiner som helst. Det är mitt vinterberoende och bara hur gott som helst. När jag väl börjat kan jag inte sluta. Men det är ju bättre än att vara beroende av heroin, så det är väl okej.

Idag har vi haft syskonbesök här hemma. Både min lillebror och Daniels lillasyster kom förbi i förmiddags. Jag älskar det faktum att jag nu är gammal nog att småsyskonen är vuxna. Vi drack kaffe och åt clementiner (japp, mer clementiner, jag sa ju det).

Idag har jag tvättat soffklädseln. Tur att man bor i ett hus med störta tvättmaskinerna någonsin och ett döbra torkrum. Jag var lite rädd innan, men det var absolut inga problem att tvätta sofftygen. Så nu sitter jag i den renaste soffan i stan.

Idag har jag ätit julkorv till lunch. Med massa senap. Det var gott.

Idag har jag sett filmen Elf, den var söt och julig.

Idag har jag tittat på änder. Ja, tittat. Jag glömmer alltid att ta med mig bröd, så himla dåligt. De hatar nog mig vid det här laget. Ibland drömmer jag mardrömmar om att änderna ska hämnas på mig. De är många och har vassa näbbar.

1 kommentar:

Fifi sa...

Förra hösten var jag helt galen i clementiner, kunde äta upp till 10 st på en dag. Galet!