onsdag 14 december 2011

Filmiska kläder

Idag släppte H&M sin The Girl with the Dragon Tattoo-inspirerade kollektion. Kläderna i sig är inte riktigt min kopp med te, men jag älskar idén. Klädkollektioner baserade på filmer. Jag önskar att de kunde göra fler sådana. Inspirerade av de bästa filmerna som finns (valda av mig såklart!). Tänk vad härligt att få gå klädd som sin bästa filmkaraktär. Men tills det händer får vi nöja oss med detta.



Ungefär allt sålde slut på direkten. Som det brukar vara med H&Ms specialkollektioner.


Det här linnet var min favorit, så himla snyggt. Ryggsäcken skulle jag inte heller tack nej till.

(Bilderna kommer såklart från hm.com)

4 kommentarer:

Johan Persson sa...

Filmklädkollektioner som borde komma:

1. Sagan om ringen
2. The Matrix

Emma says style, love & rock and roll. sa...

åååh. Jag gillade ju nästan allt i kollektionen - men givetvis så hängde inte ens jag med, hade ingen aning om att den släpptes igår - trots att jag bloggat om det. Så går det när man jobbar för mycket :D Aja, kommer väl fler chanser med andra kläder kanske.

Kajsa sa...

Johan:
Det skulle ju vara så förutsägbart att göra Matrix med sexiga läderkläder och tajta catsuits i lack. Det skulle vara roligare att göra en kollektion när som ser ut som när de är i verkligheten, dvs massa smutsiga trasiga stickade tröjor i grått och marinblått.

isabelle sa...

Håller med, ryggsäcken var himla fin!