torsdag 1 december 2011

December!


Det känns helt okej när jag går ut med hunden på morgonen och soluppgångshimlen är såhär fin. Alldeles rosa och ljuvlig. Då är det inte så svårt att ta mig ut i kylan. För ja, det var ganska kallt idag. Frostigt liksom. Kanske för att december äntligen är här?! Som jag har längtat. December är en av mina bästa månader. Nu vill jag bara att snön kommer också, sedan är jag nöjd. Idag kommer väl första avsnittet av julkalendern på TV? Det måste jag kolla in på playen. I år är nog första året på länge som jag inte skaffat mig en chokladkalender. Egentligen finns det ingen anledning till att jag inte köpt nån i år. Jag har bara inte tänkt på det. Jag älskar chokladkalendrar. När jag var liten hade jag en hos pappa och en hos mamma. Och på söndagarna, när jag bytte förälder att bo hos, fick jag äta upp hela veckan som var ouppäten hos den jag kom till. Jag minns det som alldeles fantastiskt!