måndag 28 november 2011

Lovely Lily

Är det någon som har sett realitydokumentärminiserien (långt ord!) Lily Allen - From Riches to Rags (Lily Allens nya liv på svenska)? (OBS! Vill ni se den och bli överraskade av nåt, så läs inte det här, jag är känd för att spoila filmer/serier för folk!).
Jag såg nämligen den igår. Och jag gillade visserligen henne innan, men nu älskar jag verkligen Lily Allen. Så himla fin hon verkar. Kamerorna följer henne när hon bestämmer sig för att sluta med musiken och istället öppna en butik med vintagekläder tillsammans med sin syster. Hon berättar öppenhjärtigt om vikt, kärlek, längtan efter familj och viljan att göra något annat än vara popstjärna. Hon är 25 år gammal och vill bara mest av allt bli mamma. Så fint ändå. Och ärligt, framför allt. Under seriens gång (serie och serie, totalt är det tre avsnitt) så blir hon faktiskt gravid, men det slutar med ett tragiskt missfall i sjätte månaden. Även det pratar hon öppet om framför kamerorna.
Hon verkar vara en så härlig, sprallig och levnadsglad människa. Mycket sevärd miniserie enligt mig. Och såklart blir den mycket bättre om man gillar Lily Allen och/eller kläder och butiksverksamhet (då mycket handlar om deras försök att bli butiksägare).








(Alla bilder kommer från
Lily Allen - From Riches to Rags)

1 kommentar:

Fifi sa...

Åh, den dokumentären har jag inte hört talas om, men jag gillar verkligen Lily Allen, så jag är tacksam för tipset :)