tisdag 15 november 2011

Lite klag

Jag måste bara få klaga lite. Vi bor i en lägenhet på tredje våningen. I lägenheten precis under oss har de hållit på att renovera ända sedan vi flyttade in i slutet på augusti. De har borrat och spikat och slipat och allt som man gör när man renoverar. Men nu har jag helt klart börjat tröttna. Idag har de oljat golv eller något liknande hela eftermiddagen/kvällen. Och det luktar. Som det luktar! I vår lägenhet! Visste jag inte bättre skulle jag tro att det låg en utspilld färgburk i våran lägenhet. Det luktar så starkt och kemiskt, helt förskräckligt. Ibland tror jag att lukten har upphört, men sedan går jag ut i friskluften och kommer in i lägenheten igen och då känner jag att så var inte fallet. Det har inte slutat. Jag hade bara "vant" mig. Usch! Det känns så otrevligt att behöva sova i den här lukten.
Så. Nu är jag färdigklagad. Skönt att få ut det ändå.

1 kommentar:

Hellolinda sa...

Åh, har också grannar som håller på så heeeela tiden. Svinjobbigt!