söndag 6 november 2011

Ibland är man så illa tvungen


Att nödtvätta alltså. Det var jag tvungen att göra i fredags. Visserligen kanske ni andra är smarta nog att äga fler än ett par jeans som ni älskar, men det gör inte jag. Jag har bara det enda. Så i fredags när jag spillde öl över halva byxorna hamnade jag i en prekär situation. Jag hade tvättid på söndagen, det vill säga idag, (har, egentligen, för den pågår fortfarande) och ville bära byxorna på lördagen. Det var bara att nödtvätta. Det gick ganska bra att göra sådant då jag bodde i min förra lägenhet, för då fanns det badkar, vilket underlättar handtvätt mycket. Nu har jag bara dusch. Vilket försvårar det hela. Men skam den som ger sig. Vill man ha på sig snyggbyxorna får man tvätta i duschen. Och hänga upp på handdukstorken. Men i slutändan blev det bra i alla fall. Byxorna blev rena och ölluktfria. Och jag kunde bära dem dagen efter och få en snygg stjärt.

5 kommentarer:

Ida sa...

Sv: Visst är det! Älska Vänner. :)

http://hannaskrypin.se sa...

Alla sätt är bra utom de dåliga. :-)

garderobsgrubbel&byråbekymmer sa...

bra gjort tycker jag!

och vad härligt med handduksvärmare!

//anna
driver webshoppen AVANNA SHOP
www.avanna.se
fraktfritt till midnat med koden BLOGG

Lisa sa...

visst sörru!:)

jag brukar tvätta i en balja ibland. fyller den med vatten i diskhon ba

Hannah sa...

Åh vad skönt att veta att det inte bara är jag som har ett par jeans som är värda att ha på sig!