söndag 20 november 2011

En liten samling



Jag tycker det är himla kul att samla på saker. Främst samlar jag på två olika saker; mynt från olika delar av världen och små espressokoppar. Den ena koppen har jag berättat om förut. Den kommer från ett kafé i Venedig, där kaffet var supergott. Men en enda kopp gör ingen samling. Så när min pappa kom hem från Brasilien i förrgår med ytterligare en liten kopp till mig, blev jag väldigt glad. Även den kommer från ett kafé (Café Capital kan jag ju gissa att det hette) och var gratis. Nu har jag alltså två koppar och en officiell koppsamling. Dock finns det ju vissa regler angående samlingen. Koppen ifråga måste komma från ett kafé eller en restaurang (alltså vara använd). Den får inte vara nyköpt. Det är väl egentligen den enda regeln. Men den får även gärna ha kafénamnet tryckt på sig och även gärna vara en gåva (alltså gratis).
Nu hoppas jag på fler koppar till samlingen!

1 kommentar:

Emma - Från min sida sett sa...

Sv: Ja, men visst är den! Va kul att du tittade in hos mig, kom gärna tillbaka:-)

Hoppas att du har en bra söndag!