söndag 16 oktober 2011

Valproblem


Mina bästa skor (som jag använt nästan varje dag i ett år, förutom på sommaren) är kaputt. De har ett hål i sulan rätt igenom, så att strumpan tittar ut. Inte så trevligt. De är himla snygga, men har en alldeles platt sula som jag halkade runt i hela förra vintern. Nu när vintern närmar sig ytterligare en gång så känner jag att jag förtjänar bättre. Jag vill inte glida runt på is och snö i platta skor. Jag förtjänar en rejäl sula. Jag var inne på Din Sko igår. Där fanns de två skorna ovan. Jag gillar båda. Men vilka borde jag välja? Ett par snygga, sköna ankelboots eller ett par högre, varmare, mer praktiska vardagsskor (som dock inte var lika sköna för min fot). Båda har en rejäl vintersula och jag vill nog gärna ha svarta skor. Men vilka ska jag välja? Vilka svåra val livet bjuder på.

Inga kommentarer: