måndag 31 oktober 2011

Kajsa tittar på TV



Jag älskar att titta på 16 and Pregnant. Dock brukar jag aldrig minnas när det går, men blir alltid jätteglad när jag slår på tv:n och ser att det är på. På mtv.com kunde man förr se hela avsnitt, men jag tror tyvärr att man inte kan det längre. Vilket jag såklart tycker är himla dåligt. Men i alla fall, programmet är bra. Men jag blir alltid upprörd när jag ser det. Det är alltid så sorgligt. De är aldrig redo att bli föräldrar. De är nästan alltid fruktansvärt omogna (vilket är alldeles förståeligt, då de alla är tonåringar). Killarna är allt som oftast svin, och tjejerna med ibland. Det slutar nästan alltid med att jag sitter och skriker åt tv:n och blir sur över hur de beter sig. Jag önskar att jag fick chansen att tala dem till rätta. När jag ser det programmet tänker jag alltid att folk borde vänta med att ha sex. Vänta länge. För det är svårt att vara redo för konsekvenserna när man är tonåring. Eller så borde de kanske bara lära sig att skydda sig bättre. Helt klart.

Inga kommentarer: