onsdag 19 oktober 2011

Gamla Söder heter det

Idag drack jag te till frukost. Det händer inte varje dag, vill jag lova. Och det fanns inte ens ett skäl till det, som att jag skulle ha slut på kaffe. Nej, jag kände bara lusten till te. Plus att jag har aningens ont i halsen. Och det känns så mycket bättre i lill-halsen om det slinker ned lite te på det onda. Bara jag inte blir sjuk. Jag vägrar. Jag var sjuk två gånger förra höst/vintern. TVÅ! Jag som aldrig brukar vara sjuk. Det är så tråkigt att vara sjuk. Jag blir så svag och tappar all ork. Och frossan. Och febern. Och halsontet. Jag vägrar. Men det var gott med te.

3 kommentarer:

SARA sa...

Hoppas du inte blir sjuk :/

Jenlen sa...

Hoppas du klarar dig! Ja va hemma i måndags och tisdag pga förkyld och lite feber Inget kul..

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Åååh te <3 Det är min stora kärlek (eller ja, en av många). Jag älskar te på morgonen men jag dricker det sällan då av två orsaker. 1) det är varmt så det tar tiiiid och jag slänger ofta i mig frukosten och VIKTIGAST - 2) Man blir så kissnödig hela dagen sedan!
Hoppas teet hjälpte nu så att du inte faller dit, det är ju så trist att vara sjuk =/