onsdag 5 oktober 2011

En dag för sent


Igår var det Kanelbullens dag, men jag och min kille bakade bullar i förmiddags istället. Vad gör det om man är en dag för sen? Bullar är så gott att det är värt att baka varje dag. Jag brukar alltid bara baka vanliga bullar, så kallade "snurror" i kokböcker. Men idag provade vi att göra "knutbullar", det vill säga sådana som är ihopsnirklade. De var ju mycket snyggare! Att jag aldrig bakat sådana innan är ju skandal. De var nästan lättare att göra och så himla mycket stiligare. De ser liksom svårare ut, så de är nog bra att imponera med. Sådant är ju viktigt när man bjuder folk på fika. Att de ska bli imponerade och känna att de aldrig skulle kunna göra något liknande själva.
Så nu är min lillebror på väg hit, så ska vi eftermiddagsfika med en bulle och en kopp kaffe. Det är jag värd.

1 kommentar:

jennys dockhus sa...

vad härligt att ha i frysen, risken hemma hos mig är att jag går och plockar fram och äter några varje dag :P