fredag 21 oktober 2011

Du bästa årstid

Nog för att det är tjusigt på våren och sommaren när det är grön överallt och naturen blommar. Och det är vackert på vintern på det ligger ett vitt täcke över världen. Men jag tycker ändå att hösten är den bästa årstiden. Skogen är orange och gul och grön och röd och brun. Allt på samma gång. Löven faller och landar överallt på marken. Luften är alldeles krispig och precis på gränsen till för kall. Jag kan svepa in min i stickade halsdukar och varma koftor. På fina dagar finns det värme i solen och jag kan använda solglasögon. Jag dricker te till frukost och virar in mig i filtar. Jag älskar hösten.

3 kommentarer:

Veronica sa...

Tack, vad söt du är.

LisaMarie sa...

Jag med! Älskar hösten alltså. Fast jag tycker nästan alltid att den årstid som för tillfället råder är bäst :p

Mia sa...

Sommaren är ju för alltid min favoritårstid men jag har ganska nyligen fallit pladask för hösten. Otroligt vacker när det är sol, klarblå himmel och en regnbåge av färger i träden.