onsdag 12 oktober 2011

2. How did you learn to put on makeup?

Jag övade. Det var så jag lärde mig. Timmar framför spegeln. Jag har alltid tyckt att det var så himla roligt. Och när jag var yngre, när jag precis börjat med smink, då var det bara framför spegeln jag vågade. Jag målade och tränade och fixade och provade och sedan tvättade jag av allting. Jag bar det aldrig utomhus. Inget vågat i alla fall. Och jag härmade. När jag såg någon snygg tjej på gatan eller i en tidning eller på film eller i klassen som hade en snygg färg på läppstiftet eller bar eyelinern på ett coolt sätt, så försökte jag härma. Göra lika dant. Blanda till samma läppfärg, med de få färger jag ägde. Ibland kanske jag lånade min mammas. För några år sedan så upptäckte jag YouTube och alla duktiga människor som lägger upp videor om smink och hur man sminkar. Efter att ha sett hur många sådana videos som helst har jag lärt mig massor. Det är helt klart det bästa sättet, tycker jag nu. Om man vill lära sig mer om smink eller hur man kan sminka
sig, så kolla YouTube.

Inga kommentarer: