tisdag 27 september 2011

Rachel Getting Married




Häromdagen såg jag en film som jag har velat se ända sedan den kom, men inte gjort förrän då. Rachel Getting Married heter den och har en av mina favoritskådisar i huvudrollen, nämligen Anne Hathaway. Anne spelar Kym och det är hennes syster Rachel som ska gifta sig. Kym är en nykter missbrukare som kommer direkt från behandlingshemmet till föräldrahemmet för systerns bröllop. Filmen var både fin och sorglig och visar både det allra bästa med familjen och det allra sämsta. Men mest tänkte jag på hur himla gärna jag vill gå på ett vackert bröllop, fyllt med kärlek. Varför kan inte mina vänner gå och gifta sig?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en bra film! Jag gillar också Anne Hathaway. :)

Originalet sa...

Jag vill också se den, den verkar bra.